زندگی در ایرلند

زندگی در ایرلند

اطلاعات مربوط به دیده ها و دیدنی ها در ایرلند
زندگی در ایرلند

زندگی در ایرلند

اطلاعات مربوط به دیده ها و دیدنی ها در ایرلند

مکان های مناسب برای پیاده روی در ایرلند

مسیرهای پیاده روی (Trail Walk) اطراف دوبلین: 


1- مسیرهای پارک ملی کوهستانی Wicklow: 



پارک ملی کوهستانی ویکلو  در جنوب دوبلین و فاصله آن از ناحیه Fleurville تا آنجا 43 کیلومتر تقریباّ 50 دقیقه می باشد. برای رفتن به آنجا با استفاده از اتوبان N11 به سمت جنوب و سپس از طریق جاده  R755 به روستای گلندلاک (Glendalough) می رسیم.

گلندلاک به زبان ایرلندی یعنی دره دو دریاچه . این منطقه بسیار دیدنی 3 کیلومتر مربع وسعت دارد. در این منطقه تعداد 9 مسیر مشخص وجود دارد که کوتاه ترین آن تقریباً مسطح بوده و نیم ساعت طول می کشد. طولانی ترین مسیر نیز که قسمت هایی از آن که تپه نوردی است 4 ساعت طول می کشد. هر مسیر پیاده روی با یک رنگ علامت گذاری شده است.


مسیر بنفش : Miner's Road Walk

نوع مسیر: آسان

طول: 5 کیلومتر

زمان: 1 ساعت و 10 دقیقه

سربالایی: 20 متر

مسیر در امتداد دریاچه Upper Lakeٰ است که پیش از رسیدن به خرابه های روستای معدنکارانٰ از میان جنگل های کاج اسکاتلندی عبور می کند. در نیمه راه غار St. Kevin Bed آنسوی دریاچه قابل مشاهده است. بزهای وحشی در این منطقه بسیار زیاد بوده و در آسمان نیز  شاهین معمولی (خاکستری) را می توان مشاهده کرد. 



مسیر برنزی: Poulanass and St. Kevin's Cell

نوع مسیر: معمولی 

طول: 1 کیلومتر

زمان: 30 دقیقه

بالاروی: 85 متر

این مسیر در امتداد آبشار Poulanass قرار دارد که از میان جنگل های بلوط گلندلاک می گذرذ. در این مسیر چشم انداز مشرف به Upper Lake وجود دارد که مکان مناسبی برای مشاهده پرندگان است. در انتهای مسیر کلیسای Reefert قرار دارد. 


مسیر سبز: Green Road Walk

نوع مسیر: آسان

طول: 3 کیلومتر

زمان: 50 دقیقه

بالاروی: 20 متر

تقریباً تمام مسیر سبز مسطح و بدون سربالایی است که از میان جنگل های گلندلاک  می گذرد. چشم انداز دره در این مسیر نمایان است. در طول این مسیر می توانید مارمولک و سنجاقک های زیادی را ببینید.نقشه

 

مسیر نارنجی: Derrybawn Woodland Trail

نوع مسیر: تفننی

طول: 8 کیلومتر

زمان: 2 ساعت

بالاروی: 160 متر

مسیر به سمت بالا در امتداد آبشار Poulanass است که به بالای کوه Derrybawn منتهی می شود. در آنجا چشم انداز عالی برای مشاهده دره گلندلاک و برج گرد (Round Tower) وجود دارد. در اطراف مسیرٰ پر از درختان کاج و صنوبر (larch) است و شما می توانید سنجاب های قرمز و پرندگانی همچون دارخزک (Treecreeper) را در این مسیر ببینید. در اوایل تابستان درختچه های ترشک (sorrel)، شقایق جنگلی و گل های استکانی آبی، سطح جنگل را به سفره ای رنگارنگ  تبدیل می کند.

مسیر صورتی: Poulanass

نوع مسیر: معمولی

طول: 1.6 کیلومتر

زمان: 40 دقیقه

بالاروی: 100 متر

راه پیمایی در این مسیر کوتاه اما سربالایی تند تا آبشار Poulanass آغاز می شود. این نام برگرفته از نام ایرلندی Poll an Eas یا حفره آبشار گرفته شده است. این مسیر از بالای آبشار به سمت دره می باشد. در سرتاسر مسیر آوای پرندگان جنگلی به ویژه زاغ کبود (Jay) شنیده می شود.


مسیر نقره ای: Woodland Road

نوع مسیر: تفننی

طول: 4 کیلومتر

زمان: 1 ساعت و 15 دقیقه

بالاروی: 90 متر

مسیر راه پیمایی لذت بخشی در یکی از رازگونه ترین مناطق گلندلاک است که به موازات رود گلندلاک قرار دارد که در نهایت از زمین های مرطوب Lower Lake می گذرد.


مسیر سفید: Spinc and Glenealo Valley

نوع مسیر: تپه پیمایی

طول: 9کیلومتر

زمان: 3 ساعت

بالاروی: 380 متر

در این مسیر پرطرفدار، دیدنی ترین مناظر طبیعی Wicklow را می توان مشاهده کرد. با گذشتن از بیش از 600 پله چوبی نیز می توان به چشم انداز مشرف به Upper Lake رسید. با طی مسیر  مسطح کنار آب و گذشتن از بوته زار به دره Glenealo که مرکز رمه های گوزن است می رسید. یک مسیر ناهموار دوباره شما را به دره گلندلاک می رساند. 


مسیر قرمز: Spinic and the Wicklow Way

نوع مسیر: تپه پیمایی

طول: 11کیلومتر

زمان: 4 ساعت

بالاروی: 490 متر

قسمتی از آن مشابه مسیرسفید است که 1.7 کیلومتر از راه پیمایی در مسیر مسطح کنار آب است تا به پای کوه Lugduff می رسید. این مکان نقطه مناسبی برای مشاهده گوزن و پرندگانی مانند ترمتای یا نوعی شاهین (Merlin) و دلیجه (Kestrel) است.


مسیر آبی: Spinic Short Route

نوع مسیر: تپه پیمایی

طول: 5کیلومتر

زمان: 2 ساعت

بالاروی: 300 متر

اگرچه در مقایسه با سایر مسیرهای Spinc مسیر نسبتاً کوتاهی است، اما شما را به سمت ناحیه کوهستانی می برد که باید از تجربه راهبری برخوردار باشید..


عکس های پیمایش مسیر نارنجی، یکشنبه 27 اردیبهشت 1394

 


 


 



2- مسیر راه پیمایی در  Bray


مسیر Bray به Graystones : در جنوب غرب دوبلینٰ, از منطقه Fleurville تا آنجا 12 کیلومتر فاصله دارد. نقشه و توضیحات 


3- مسیر های پارک جنگلی Avondale

این پارک جنگلی در فاصله 50 دقیقه ای جنوب دوبلین قرار دارد. فضای مناسبی برای پیک نیک و همچنین پیاده روی است. البته برای ورود به آن حتما 5 یورو سکه همراه داشته باشید.

این مکان نیز دارای سه مسیر پیاده روی مختلف است که رنگ و اسامی آنها در عکس زیر مشخص است.