زندگی در ایرلند

زندگی در ایرلند

اطلاعات مربوط به دیده ها و دیدنی ها در ایرلند
زندگی در ایرلند

زندگی در ایرلند

اطلاعات مربوط به دیده ها و دیدنی ها در ایرلند

باغ های گیاهشناسی

باغ های گیاه شناسی در ایرلند


طبیعت زیبا و سرسبز ایرلند تاحد زیادی مرهون آب و هوای  پربارش و در عین حال خنک این کشور است.  این نوع آب و هوا شرایط پرورش  انواع گل و گیاه را فراهم کرده است.به طوری که در خیابان ها و منازل می توان انواع گونه های گل ها و گیاهان را مشاهده کرد (برخی از این گل ها و گیاهان خیابانی را در اینجا ببینید). در این میان، باغ های گیاه شناسی  که به وفور در جای جای این کشور وجود دارند  جایگاه ویژه ای در گردآوری یکجای این گیاهان و جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد. در این یادداشت  به تدریج اطلاعاتی در مورد باغ هایی که مورد بازدید قرار گرفته است ارائه می گردد.


باغ ملی گیاه شناسی ایرلند - گلاسنوین

باغ ملی گیاه شناسی ایرلند، بزرگترین باغ گیاه شناسی این کشور در خیابانی به همین نام یعنی botanic Road  در کنار قبرستان تاریخی و قدیمی گلاسنوین در شمال شهر دوبلین،قرار دارد. آدرس سایت

این مجموعه که 19.5 هکتار مساحت دارد و در شمال شهر دوبلین قرار گرفته در سال 1795 ایجاد شده و در آن 20 هزار گونه گیاهی مختلف وجود دارد. 


گلخانه های آن نیز از قدمت و معروفیت زیادی برخوردارند که گلخانه اصلی به نام گلاسنوین از همه بزرگتر و معروف تر است. گیاهان گوشتخوار و قسمت درختان استوایی از جمله جذاب ترین بخش های این مجموعه هستند.


برای گردشگرانی که قصد بازید از این باغ گیاه شناسی دارند امکان داونلود اپلیکیشن گویای مسیرهای سه گانه بازدید از طریق اینترنت بر روی موبایل و استفاده از این راهنما برای بازدید فراهم آمده است.


در صورتی که برنامه بازدید از آنجا را دارید توصیه میکنم حتما پیش از رفتن به وب سایت آن سری بزنید و راهنمای گیاهان و تاریخچه باغ در مسیر یا مسیرهای مورد علاقه را از اینجا داونلود کنید.همانطوری که می بینید در اینجا هم سه مسیر مختلف است که یکی از آنها مسیر پیاده روی کنار رود Tolka است. مسیر 3 یا قرمز (اینجا) ،4 یا سبز  (اینجا) و 9 یا زرد   (اینجا)


برای رفتن به آنجا کافی است در دستگاه GPS قسمت جاهای دیدنی   دوبلین  گزینه NATIONAL BOTANIC GARDENS را انتخاب کنید و یا آدرس botanic Rd  و دقیق تر botanic villas را وارد نمایید. 


       

 


- باغ گیاه شناسی پاورزکورت

باغ های Powercourts در فاصله کمتر از نیم ساعتی جنوب دوبلین در منطقه wicklow است. این باغ ها با چشم انداز زیبای آن نرسیده به آبشاری به همین نام و در ناحیه Enninskerry قرار دارد. فضای کلی باغ  محوطه کاخ ورسای فرانسه و کاخهای بلودره و شونبرون وین در اتریش را تداعی می کند. 

    

باغ گیاه شناسی آلتامونت: 
باغ Altamont Gardens در 110 کیلومتری جنوب غرب دوبلین و در استان کیلدر قرار گرفته است. خصوصیت مهم این باغ گیاه شناسی، وجود یک مسیر پیاده روی زیبا و طبیعی است که از امتداد برکه درون این باغ شروع شده و پس از طی یک مسیر جنگلی و همچنین مسیری در کنار یک رودخانه پرآب  و طی قسمتی که به 100 پله معروف است دوباره از مسیر سرسبز دیگری به همان برکه ختم می شود. کل مسیر رفت و برگشت نزدیک به یک ساعت طول می  کشد. بازدید از این باغ رایگان است و نیازی به تهیه بلیط نیست.  اطلاعات بیشتر در مورد سفر به آن ناحیه و بازدید از این باغ را در خاطرات امیرپارسا بخوانید. 

    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد